Sökmotoroptimering

Tuesday, January 24, 2006

Altus

Jag har följt dessa killar ett bra tag och tänkte passa på att ge uttryck till min stora förvåning över skojj-företaget Altus AB.
Som ni säkert redan hört har Altus länkat p-siter från en advokatbyrå, brytit sig in i en annställds lägenhet och stulit dennes dator, hotat en handfull anställda mm... Vart skall det egentligen sluta?

Från företagets sida har man valt att fortsätta hanka sig fram med sina outvecklade tekniker och sitt minst sagt kantstötta rykte - men till vilket pris?
Var dag som Altus lurar sina kunder - intet ont anandes företagare - drivs hela branschens rykte i bottnen och många har hoppats på att Altus skall läggas ned. Senast jag var inne i en diskussion om dessa startades vadslagning om när detta skall ske, när de fått nog.

Tills vidare får vi kanske nöjja oss med underhållningen som Altus står för, jag säger bara en sak, SANSLÖST!

1 Comments:

  • Deras problem är garanterat att deras kunder inte har råd med SEO. Jag vet företag som betalar 500 i månaden för samma keywords som andra företag betalar 50 000. Inte helt oväntat måste budget-leverantören försöka med knep för att kunna konkurrera med någon som har råd att köpa länkar för 40 000 i månaden.

    Förresten roligt att det gick bra för dig och Jim i v7! Visade den svenska andan o.s.v, hehe ;)

    By Blogger Anna, at 12:39 PM  

Post a Comment

<< Home